Saturday, July 22, 2006

Sen neymissin Heisenberg

kendine verdigin sozleri tutamayinca yasadigin hayal kirikligi oyle yikici oluyor ki, soz vermekten korkar oluveriyorsun. her seyin mukemmel olmasini isterken, neticede hicbir sey yapmamis olmak, haydi gidelim diye herkesi organize ettikten sonra gidenlerin ardindan bakip ic gecirmek, mektuplar/kartpostallar yazip bir turlu gonderememek, marketten un, yumurta, vanilya, sut alip bi turlu pasta yapma prosedurune gecememek, soylenmemis sozler coplugune donusmek (en kotusu de bu) ve daha bir dolu buyuklu kucuklu keskeler.

gecmisimizi xy duzlemine doksek, x zaman ekseni, y ise yaptiklarimizdan aldigimiz haz olsa.. her keske birer asimptot eklemez miydi duzleme? sonsuza giden keyif ve sonsuza giden huzun sureclerinin ardindan hep bir "ah, su da soyle olsaydi" demek gerekiyor. bir cesit algoritmasi varsa bu denklemin, iki bilinmeyenden birini kendime digerini ise tesaduflere ayiriyorum. cunku fatalist (ya da stoaci, yahut nihilist) yaklasimlarla "basima gelmis ve gelecek olan her seyin" onceden belirlenmis oldugu savi basimi agritiyor, korku degilse de ofke veriyor.
belirsizlik teoremini curutebilir, ozgur irade tezine safsata diyebilirsiniz. soylediklerinizin hepsini de mantikli buluyorum. ama icimdeki hayatla oyun oynamak isteyen cocuk kabullenemiyor olmusun/olmamamisin/olanin/olmayanin/olacagin/olmayacagin evrensel denklemlerle sabitlenmis olusunu.

belirsizlik dediginiz henuz kafamizi calistirip da bulamadigimiz denklemlerin ve olcme sistemlerinin yoklugu ise, bulmayin lutfen.

x eksenimle kesisen keske asimptotlarinin yerlerini degistirebilmeyi, bir turlu soyleyemedigim sozleri bir gun soyleyebilmeyi, gonderilmemis mektuplarimi gondermeyi planliyorum. keske yapmasaydim dedigimde "zaten basima gelecegi varmis" demektense sucluluk duygusu hissetmek, en onemlisi de tesaduflere inanmak, hayatimin uzerinde yuzde yuz olmasa da yuzde elli (diger elliyi tesaduflere baglamistim hatirlarsaniz)yetkim olmasini istiyorum.

sevgili kuantum fizikcileri, metafizik uzmanlari, molekuler biyologlar, evrim bilimciler. eger bir gun devrim niteliginde aciklamalar yapacaksaniz, bana haber vermeyin. postaneden donmemi bekleyin.